2017. szeptember - Erdőjárók a Klotild- barlangnál

2017. Szeptember - Erdőjárók a Klotild- barlangnál

Első szakkörös kirándulásunk szeptember 13-án, a Piliscsaba közelében fekvő Klotild- barlanghoz vezetett. Bár a turista térképek egy völggyel a valódi helyétől északabbra tüntetik fel, a nagyobb diákok könnyen megtalálták az útról nem látszó barlangot. A 290m tengerszint feletti magasságban nyíló üreget meredek lejtőn kell megközelíteni. Az útról könnyen felismerhető a vöröses barlangi agyag színe a lejtő talajában.

13.an indultunk, 9. osztályosokat semmiképp sem hagytuk volna ki az élményből, melyet ez a kiemelt helyzetű, szép rombarlang nyújt. Természetesen többen megálltnak a lejtő aljában, mások a bejáratnál, a még élelem reményében repkedő denevér láttán, vagy mert még nem rendszeresítették a megfelelő túrabakancsot. A csapadékos időjárás miatt mindez érthető, és így természetes.

A barlangba a „kemény mag” jött csak. A denevérek még nem pihentek, így nem zavartuk őket. Bár már egyre többet tartózkodnak a barlangban, így jól megfigyelhetőek. Kis patkósorrú, nagy patkós, és közönséges, amelyeket felismerünk. Beljebb haladtunk a nagy teremben. Az Ariadne Barlangkutató Csoport kezelésében lévő barlangban feltáró munkák zajlanak, mint arról a teremben áthalmozott üledék tanúskodik. Fotóztunk, és már indultunk is, mert várt a kollégiumban a vacsora, és a Tanárnő aggódott a kinn hagyott óriás pöfeteg miatt.
A felszínen újra együtt volt a csapat. Még megpillantottunk egy méretes vargányát, ami sajnos már penészes volt, de természetesen a helyet nem árulhatjuk el. Az erdő igazi őszi arcát mutatta: lábnyomos pocsolyák, gombák, és együtt a kollégisták.

Csobánka: Oszoly – szikla
Szeptember 26.

Derűs őszi délután indultunk el egy igazi hegymászásra. A szokásos pilisvörösvári autós araszolást magunk mögött hagyva már gyönyörködtünk az őszi tájban. Csobánkára érve többen megállapítottuk, hogy igazán szép fekvésű település. A falu fölött bástyaként emelkedik az Oszoly mészkő tömege, mely nem véletlenül vélt a sziklamászás, és mászó-oktatás törzshelyévé. A csúcsra meredek ösvény vezet, melynek leküzdése után majdnem körpanoráma tárul elénk. A tiszta időben ellátni a Megyeri-hídig, Szentendre, és Békásmegyer beépített területei tökéletes ellenpontjai a Kevélyek nyújtotta természeti képnek. Maga a túra rövid távú, de igazi hegyvidéki élményt nyújt. Visszafelé úton fiatal, piruló őzláb gombákat találtunk. Beszéltünk a gombák szerepéről az erdei életközösségben. A kilencedikesek közelebbről is megismerkedtek egy tölggyel, felmásztak rá. A járművünkhöz visszaérve pótoltuk az elveszett kalóriát egy kis közkeksszel.