2018. május - Kis-Kevélyen

Erdőjárók májusban
A májusi kirándulásaink közül a Kis-Kevélyen tett látogatásunkat emeljük ki.
A 10-es úton közlekedők jól ismerik a Pilisvörösvári-völgy fölé emelkedő Kevélyeket. A kedd délutánok általában rövidek egy nagyobb túrához, főképp érettségi előkészítő, kollégiumi értekezlet után. De mi megpróbáltuk.

Korábban már jártunk Csobánka környékén, most is onnan indultunk, egy rég vargányás helynek tartott erdőrészen.

mk01

Természetesen nem árulhatjuk el a pontos helyét! Főképp, mert el is hagytuk a jelzést. Annyi bizonyos, hogy a Kis-Kevély tetején, már biztosan tudtuk mi is, hol állunk, és csodálhattuk a gyönyörű kilátást. A telefonos segítség az OpenStreetMap túraútvonalakat is pontosan mutató digitális térképéről érkezett, lehet rövidíteni a Mackó- barlang felé. A sáros lejtőn elnyerték méltó jutalmukat a vagánykodók, de elmondhatjuk: megúsztuk. A barlangnál néhány fénykép, és rohanás vissza vacsorára. A hegyen rajtunk kívül akkor este senki nem volt, a Pilis a nyugodt erdővel, ásítozó Mackó- barlanggal újabb szép élményt nyújtott.